De 8 martie cadoul nostru pentru femeile victime ale violentei domestice a fost o campanie indrazneata, care sa atraga atentia asupra acestui fenomen mult prea des intalnit in Romania.
Campania a inceput la radio in timpul emisiunii Guerrilla de Dimineaţa cu Dobro şi Craio prin preluarea unor dedicaţii şocante: „Femeia trebuie sa isi cunoasca locul. Daca face prostii trebuie sa ii bagi mintile in cap”. Asa cum ne-am asteptat, reacţiile au aparut imediat: unii ascultatori au fost revoltaţi, alţii au susţinut mesajul de violenţa, in timp ce o a treia categorie ar fi preferat sa nu se vorbeasca despre asta. Mai apoi mesajele au fost preluate pe Facebook si bloguri personale. S-au trimis si SMS-uri cu dedicatii in acelasi stil pe diverse canale TV.
Prin aceste mesaje am vrut sa ii confruntam pe ascultatori cu „normalitatea” femeilor abuzate. Sorana Somesan, Senior Copywriter, a sumarizat elocvent efectul campaniei: „Toata lumea s-a oripilat. Perfect! Acesta e primul pas spre a schimba atitudinea faţa de acest fenomen care momentan e perceput ca fiind o normalitate trista, pe care alegi s-o ignori”.
A doua etapa a campaniei a constat in dezvaluirea soluţiei pentru victimele violenţei domestice intr-un publireportaj emis pe 9 martie in timpul ştirilor ProTV de la ora 19:00. Cu aceasta ocazie publicul larg a fost informat despre declaraţiile şocante de la radio şi TV iar femeile abuzate au aflat numarul de telefon al Fundaţiei Sensiblu la care pot suna pentru a primi ajutor: 021 311.46.36.
Nu ne-am oprit insa aici. Cristina Horia, Director Executiv al Fundatiei Sensiblu a intervenit in direct luni, 11 martie, in cadrul emisiunii Guerrilla de Dimineaţa pentru a discuta despre fenomenul violentei domestice. Cristina a declarat: “Am scos subiectul din sfera privata in sfera publica si radioul a fost un instrument foarte util. Actele de violenta se intampla in sanul familiei, fara martori. Daca noi nu le vedem, nu inseamna ca nu exista. Anul trecut a crescut cu 100% numarul de cazuri care a cerut ajutor Fundatiei Sensiblu si cred cu tarie ca prin campania “De 8 martie, cadou – nicio palma” am reusit atat sa facem publicul sa constientizeze mai bine fenomenul violentei domestice, cat si sa oferim informatii utile femeilor aflate in astfel de situatii. De cele mai multe ori, informatia face diferenta intre viata si moarte”.
Multumim echipei G2 Romania, care s-a implicat in crearea si implementarea acestei campanii: Mihai Fetcu (Creative Director), Alina Varlanuţa (Copywriter), Sorana Someşan (Senior Copywriter), Florina Alexandru (Senior Art Director), Razvan Ludu (Senior Art Director), Ştefan Vasilachi (Head of Art), Alina Buzatu (Head of Planning), Radu Glonţ (New Business Director), si Nicoleta Dima (Account Manager).