Campania “Nu e poveste. Violenta in familie deformeaza realitatea”

Fundatia Sensiblu a organizat in perioada 25 noiembrie-10 decembrie cea de a VII-a editie a campaniei V-Days – 16 Zile de Activism impotriva Violentei asupra Femeii sub sloganul „Violenta in familie deformeaza realitatea”. Campania din anul 2010 a atras atentia asupra unui tip de abuz mai putin cunoscut si mai dificil de identificat – abuzul emotional – si a fost dezvoltata pe platforma creata anul trecut www.nuepoveste.ro

In cadrul campaniei „Violenta in familie deformeaza realitatea” pe site-ul www.nuepoveste.ro vizitatorii au fost martorii unei zile din viata unei femei, victime a violentei domestice. Ei nu au vazut femeia, nici barbatul, ci doar efectele psihologice ale unei vieti intr-un mediu violent. O femeie careia i se repeta in fiecare zi cat este de urata, proasta si inutila, ajunge sa creada fiecare cuvant. “Nu o judeca. Mai intai intelege-o si dupa aceea invata sa o ajuti”, acesta este mesajul pe care Fundatia Sensiblu a dorit sa il transmita.

In fiecare zi, timp de 16 zile, au fost publicate pe www.nuepoveste.ro poveștile adevarate ale unor femei care au gasit puterea sa vada realitatea așa cum este ea și sa aleaga o viata normala departe de cel care le agresa, psihic sau fizic. Site-ul ofera, de asemenea, informatii detaliate despre cum sa recunoști semnele unui partener violent, care este legislatia in aceste cazuri, ce poti face și unde te poti duce cand ești implicat in astfel de situatii.

IMG_1120

A fost pentru prima oara cand in cadrul campaniei, nu doar oamenii au purtat panglica alba, simbolul luptei impotriva violentei domestice, ci și o cladire de birouri. Pe City Business Center, pe tot parcursul celor 16 zile de activism, a fost expus simbolul campaniei, o panglica alba de 16 m inaltime.

In fata cladirii City Business Center din Str. Nerva Traian Nr. 3, pentru a marca Ziua Internationala impotriva violentei asupra femeii, Fundatia Sensiblu a organizat o seara de veghe cu candele pentru femeile care si-au pierdut viata in urma agresiunilor din familie, la care au participat cateva zeci de persoane, printre care si voluntari si foste beneficiare ale serviciilor fundatiei.

Campania din acest an a pus accent pe realitatea distorsionata a femeilor victime ale violentei domestice. Astfel, cu ajutorul B2B Advertising, au fost branduite cu stickere care deformeaza imaginea, oglinzile din lifturile a șase cladiri de birouri din București. Sediile Pepsico din București și din tara s-au alaturat initiativei.

Partenerii campaniei din acest an au fost Centrul de Informare ONU, Politia Capitalei, B2B Advertising, City Business Center, Pepsico, Boots si site-ul 121.ro.

Rezultatele celor 16 zile de campanie: